lördag 6 oktober 2007

Och min stil då?


"som en gammaldags bonde som ska på logdans", så har min stil beskrivits av en nära vän, och det är väl inte en så dålig beskrivning. Andas det 20-tal och sekelskifte så är jag där på en gång. Så himla fint. Löskragskjortor och hängslen, väst med fickur. Eller varför inte som på bilden: knickers. Jag är inte ute efter autentisitet, jag är ute efter en estetik, det är inte viktigt för mig om jag bär kläder som faktiskt användes på 20-talet. Jag tycker bara att man hade väldigt bra smak på den tiden. Hela min blogg ska ju handla om min smak, så jag behöver kanske inte göra någon djupare beskrivning i detta inlägg.

5 kommentarer:

Caroline sa...

Det är en fantastiskt bild!

www.vardagsmat.blogg.se

Anonym sa...

we like to move it move it!

Ung tant sa...

Du är så snygg!

Kristoffer Lindh sa...

Tack. Min första bloggvecka blev väldigt tom, men jag blev sjuk. Men planen är att jag ska komma igång på allvar snart.

Nostalgia sa...

jag kommer definivt läsa din modeblogg och låta mig inspireras ;D

(för inspirerad blir jag inte så mycket av ebba och dom andra)