söndag 25 november 2007

Ekologiska kläder

Bomull är en av världens mest besprutade växter, klädindustrin tär hårt på vår miljö, ändå tittar vi bara efter kravmärkning på våra matvaror, aldrig på våra kläder. Skärpning!

Jag lovar härmed att ta mitt ansvar och försöka köpa ekologiska kläder i så stor utsträckning som möjligt. Jag kommer också att försöka promota företag som säljer ekologiska kläder här på bloggen så fort de dyker upp.


Asfaltsblomman finns förteckning över butiker som säljer ekologiska kläder.


Medsols ekoliv säljer fina ekologiska tyger i bomull, lin och nässla bland annat.


Näva säljer underkläder och handdukar. Jag hoppas att jag aldrig mer kommer att köpa oekologiska underkläder.

Så. Även om utbudet är skralt finns det i alla fall en ände att starta i. Vi måste ta ansvar för miljön. Det ligger på allas vårat ansvar att verka för ekologiska varor, inte bara matvaror utan också kläder.

Inga kommentarer: