onsdag 21 november 2007

Sökord

Om man som jag är intresserad av att hitta kläder som kanske inte tillverkas i särskilt stor utsträckning längre, eller letar efter saker generellt som är lite udda så är det väldigt bra att hitta sökord.
Det är inte alltid lätt ens att veta vad det man letar efter heter. Knapparna man fäster löskragar med till exempel heter collar studs på engelska. På svenska heter de logiskt nog kragknappar. Men genom att ta reda på ordet collar stud (vilket jag gjorde via en länk en kompis skickat till mig) hittade jag till Vintage Shirt.
På stadsbiblioteket hittade jag en bok om skomodets historia. Där hittade jag en bild på knäppkängor som jag förälskade mig i. Jag sökte på "button boot" vilket jag antog att de kallades på engelska och vips så kom jag in på River Junction. Och nu senast så råkade jag se att bildfilen ja la upp i mitt senaste damaskinlägg hetter spats.jpg, jag tänkte att jag kan pröva att söka på spats och så vips hittade jag en sida som säljet damasker, inte perfekta damasker men ändå. Men det, det blir det mer av i nästa inlägg.

Inga kommentarer: