tisdag 8 juli 2008

Little Peachés frågor

Little Peaché uppmanade sina läsare att svara på dessa frågor. Som nybliven läsare kände jag plikten. Elelr snarare peppen.

1. Favoritplagg i garderoben just nu?
Mina fiskbensmönstrade hängselbyxor
2. Byter gärna garderob med?
Dramaten
3. Trivs bäst i?
Skjorta och hängselbyxor, huvudbonad i form av keps eller hatt.
4. Bästa stiltipset?
Så här svarade Little Peaché på frågan:
”Att inte klä sig efter rådande trender. Man ska klä sig i det som passar ens kropp och ens stil. Bara för att latexbrallor är trendiga kommer jag liksom inte ta på mig det. Att trivas i sina kläder är absolut mitt bästa stiltips!”
Jag håller med till punkt och pricka.
5. Beskriv din stil?
Sekelskifte. Jag anammar dock inte modet med hull och hår och tillåter mig själv att dra bort och lägga till som jag behagar.
6. Vanligaste färgen på dina kläder?
Vitt, brunt och grönt.
7. I sommar kommer du gå klädd i?
Underskjorta och sandaler. I övrigt som resten av året.
8. Men absolut inte i ... ?
Oakleybrillor
9. Du doftar just nu?
Tvål och halstabletter.
10. Så många skor har du?
Typ fem par. Det är sjukt svårt att hitta skor som jag gillar.
11. Smink till vardags?
Nej, men jag är väldigt snygg i mascara, passar dock inte min stil så bra.
12. Festsminkning?
Nej, men jag vaxar mustaschen extra noggrant.
13. Sminktips till allmänheten?
Kör som du känner. Du är inte tråkig om du inte sminkar dig, men även killar kan vara väldigt snygga i smink. Skägg och läppstift kan komma att bli höstens stora.
14. Om du fick ett plagg/en väska/ett par skor gratis? Vad skulle du välja?
Ett par knäppkängor från Skomakeri Framåt.
15. Dig själv med tre ord?
Snäll, nördig, open-minded
16. Du tränar?
Det kan jag inte påstå. Bor på tre trappor utan hiss, gills det?
17. Du ville bli när du var liten?
Arkeolog, vilket jag är utbidlad till, men aldrig jobbat som. Lärare var typ det sista jag ville bli, vilket jag nu pluggar till.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: Åh vad fint! Känns redan som jag känner dig bättre! Och jag ÄLSKAR din stil! Och vet du en annan sak? Jag skrev ju att jag också ville bli arkeolog som liten!

Du och din unga tant är ett sånt fint par! jag blir varm i hjärtat och tänker att era barn kommer till punkt och pricka se ut som emil och ida i lönneberga! Med äppelknyckarshorts, hänglsen, flätor i håret och randiga klänningar! Eller har jag fel? =)

Njut nu av din semester! Det är du värd!

kram på dig!

Kristoffer Lindh sa...

På sätt och vis har du och jag precis samma stil, men ändå har vi inte alls det. Det är grymt att du skiter i konvetnionerna och kör din grej, det blir jävligt snyggt också.

Ja, våra barn kommer givetvis vara jättefint klädda. Lite Emil, lite Ida, men kanske några läckra 20-talsinslag som yllerockar och clochehattar. Jag ser fram emot att göra hattar till eventuella framtida barn.

Kram tillbaka. Du vet hur man skriver kommentarer man blir alldeles lycklig av.

Anneli sa...

Det är rätt kul att du skriver att du har fem par skor som om det vore få par, jag tror att jag har tre ungefär ^^'
Knäppkängor är tuffast!

Kristoffer Lindh sa...

Med tanke på hur mycket jag gillar skor är det ganska lite. Men visst är det inte så himla lite heller. Lite i förhållande till hur många jag vill ha kanske?