söndag 17 augusti 2008

Snapsexperiment.

Jag plockade med mig lite kvannerot och älgörtsrot på landet att krydda snaps med. Kvannerot är en känd brännvinskrydda och ingår i snapsrecept av Cajsa Warg, älgörtsoten däremot vet jag inte så mycket om, jag ville minnas att jag någonstans någong¨ång läst att man kan använda den. Kvanneroten luktar som kvannen i övrigt: Parfymigt och sött. Älgörtsroten däremot luktar som en landning av älgörtsblomma och root beer. Det ska bli spännande att se hur de blir.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut som ngt ur Aliens... ;)

Kristoffer Lindh sa...

Goda aliens.

Julia sa...

Aha! Det här ska bli intressant att få en update på. Min käre far gillar att krydda sitt brännvin själv, tyvärr har han alltid så vidriga kombinationer i det. Tacka vettja våran norska hojt som står i kylen. Kryddmixen är hemlig, men en säker källa har sagt att det bland annat är kolasås i den :D

Anonym sa...

Det är typ inte så fräscht, ser typ ut som insekter eller nåt!
Blä!

//Hannah

Kristoffer Lindh sa...

Ser det ofräscht ut så är det ofräscht, absolut. Men man kan äta insekter, vissa är till och med väldigt goda.