onsdag 5 november 2008

Lillördag


I kväll drack vi tre nysläpp från systemets ölsortiment. Dessa var Samuel Adams Imperial Lager, Meantime old smoked bock och Nils Oscars Coffe stout.

Den första ölen var väldigt humlebesk samtidigt som den var ganska söt, det tycker jag är en ganska svajjig kombination och jag blev inte så förtjust. Men den var inte direkt äcllig. Kul, men inte en hit blir mitt omdömme.

Den andra ölen däremot var väldigt trevlig, röksmaken var tjärig och ölet var lite syrligt. Passade perfekt till Fläsket kokt i äppeljuice vi åt till middag. Fylligt och gott blir mitt omdömme.

Den sista ölen var där förhoppningarna var som störst. Men där jag förväntat mig ett fylligt öl med redig kaffesmak fick jag en standardstout med en lätt kaffearom. Den vulgärt pretentiösa texten på eticketten beskriver ölet som majestätiskt, men själv undrar jag om de provsmakat ölet innan de buteljerade det. Med en sådan ansats känns utfallet platt.

Inga kommentarer: