söndag 7 december 2008

Andra advent

Snart åker vi till mina föräldrar för det årliga pepparkaksbaket. Degen gjorde vi i torsdags och nu har den fått ligga till sig alldeles lagom för att vara lätt att baka. Receptet finns i Annas Mat under namnet Eksta pepparkakor. Ett recept som blir väldigt gott, dessutom är degen väldigt lätt att göra.

Förresten, jag vet att jag tjatade förra året, men jag har fått en del nya läsare sedan dess: Sufjan Stevens femdubbla julskiva "Songs of Christmas" borde se som ett måste i alla hem så hår till jul, här kommer två smakprov:



3 kommentarer:

Jules sa...

Åh pepparkakor :)
Nu kan jag kalla dig för pepparkaksgubbe *ler* Imorgon, ska jag och Sassa baka - hon knådar och kavlar och jag stansar ut figurerna - bra arbetsfördelning.
Sufjan Stevens - en NY upptäckt för mig tack vare dig. En vädligt behaglig röst. Ska googla honom. Tack!

Anonym sa...

Du borde strunta i den där platta julmusiken och istället lyssna på Jethro Tulls julalbum.
Här kommer ett smakprov på den:

http://www.youtube.com/watch?v=b-0yxvDF5Z4

Kristoffer Lindh sa...

Jules: Bra arbetsfördelning! Kul att du gillar Sufjan, han är fin han.

Anonym: Ja, Ring out those solstice bells lyssnar jag en del på. Dom är bra, men Sufjan Stevens är allt anat än platt. Väldigt dynamisk artist skulle jag snarare säga.