fredag 19 december 2008

Julavslutning

Jag inser att jag nästan bara skriver negativa saker om svensk skola, kanske inte så konstigt i och för sig när en av de stora drivkrafterna i mitt karriärsval är en stor besvikelse på hur svensk skola bedrivs. Men hade jag varit så negativ som jag ger sken av i bloggen hade jag ju aldrig pallat med. Läraryrket är också ett väldigt roligt och givande sådant, och jag ska försöka börja förmedla lite av den känslan också till min omgivning.

I dag var det skolavslutning i skolan där jag nu haft praktik i en dryg månad. Ettan som jag praktiserat i har jag varit hos tidigare och vi känner varandra ganska bra vid det här laget. Vi kan snacka om vilda djur vi gillar vid matbordet och jag kan gå leda lektioner utan att det blir konstigt. Det är ett riktigt skönt klimat helt enkelt och jag känner att det finns en ömsesidig respekt mellan mig och barnen. Så nu när skolavslutningen kom och min framtid i klassen är oviss var det inte långt ifrån tårarna. Jag har fått lära känna en hel klass med fantastiska personer och jag hoppas de känner att de fått lära känna mig. Jag hoppas det inte var sista gången vi sågs, för det skulle kännas alldeles vansinnigt sorgligt. Jag hoppas i djupet av mitt hjärta det allra bästa i livet för dessa tolv underbara individer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Öhh skolan suger mannen!

/HArre in the house!