söndag 21 december 2008

Varvar ner med en stulen lista.

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Tillverkat hattar

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, ganska så. Jag skulle bli gnälligare på miljöpuckade företag och det har jag nog blivit.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Linda. Jag har fortfarande inte träffat hennes barn :(

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5.Vilka länder besökte du?
Italien och Grekland

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Mer sammanhängande semester i Sverige.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Tja, nu minns jag ju inte exakt datumet, men när jag och Anneli flyttade

8. Vad var din största framgång 2008?
Att jag har gjort väldigt bra ifrån mig på min praktik, jag känner att jag kommer bli en grym lärare.

9. Största misstaget?
Att jag fortfarande inte lärt mig genomför meningslösa skoluppgifter.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget värre än influensan

11. Bästa köpet?
Lägenheten

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenheten

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Flytten, när jag höll i en jättebra lektion på min praktik, resan till scicilien med Anneli och familjen

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Sheets med Damien Jurado, Magic Doors med Portishead, Birds med Frida Hyvönen, Record Year med Decemberists och Your Protector med Fleet Foxes

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare. Jag mår nog bättre än på länge.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Hälsat på mina vänner, pluggat, badat

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit fett och socker, slarvat.

18. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2008?
Hemma hos mina föräldrar och hos Annelis moster, mycket resande, men peppen är stor.

19. Blev du kär i år?
Nej, jag startade året i det känslotillståndet och har fortsatt.

20. Favoritprogram på TV?
Mitt i naturen

21. Bästa boken du läst i år?
"Läsning" av Frank Smith.

22. Största musikaliska upptäckten?
Fleet Foxes

23. Något du önskade dig och fick?
Knäppkängor.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Tweedkostym

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Hade inflyttningsfest.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Brist på restuppgifter.

27.Vad fick dig att må bra?
Anneli, lägenheten, praktikklassen, skogen.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Sångaren i Fleet Foxes är het.

29. Vem saknade du?
Farfar.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Lisa Förare Winbladh och Macke.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland tycker jag att du är en knäppskalle med knäppkängor, men eftersom du även tycks ha humor och en viss distans till dej själv så vågar jag vara så fräck att jag skrev dessa första rader ;-). Men ibland tycker jag att du är en "jolly good fellow" så håll stilen och strunta i knasiga kommentarer som mina !
Och en GOD JUL till både dej och Anneli !

Kristoffer Lindh sa...

God jul på dig själv. Klart man är knäpp ibland.