torsdag 3 januari 2008

Matåret 2008

Jag fick två svulstiga kokböcker av Anneli i julklapp: Sill & Strömming och Leif Mannerström och Långkok av Jens Linder. Med dessa två böcker i ryggen har jag förutom det allmäna nyårslöftet att bli hälsosammare lovat att laga mat med mer framförhållning. Det ska bli långkok och tjälknöl i år, våren ska präglas av surdeg och sillinläggningar. Det är inte svårare eller jobbigare att göra sån mat, det tar bara längre tid från det att man börjar laga den tills dess att man kan äta den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det något vegetariskt roligt långkok? Eller vill du bjuda mig på långkoksfisk när vi ses? ;)

Ska jag komma till er eller ska ni komma till mig?

Kristoffer Lindh sa...

Vi ska absolut hitta på roligt vegetariskt långkok, annars får du väl hålla tillgodo med mina egna sillinläggningar.