torsdag 8 maj 2008

Disclaimer

Efter att ha läst en kommentar till ett tidigare inlägg tänkte jag bara informera att min stil och min blogg är ett uttryck för min smak, inte ett dräkthistoriskt intresse. Det betyder bland annat att det kommer att dyka upp en hel del anakronismer på sidan och i min garderob, det betyder också att jag gör mitt urval av saker att hissa på sidan utifrån smak och inte autenticitet. 

Jag är nog heller inte att betrakta som exceptionellt kunnig i dräkthistoria kring förra sekelskiftet och räknar inte heller med att mina läsare är det. Så jag försöker att undvika namedroppande och krångliga termer för att visa min kunnighet i ämnet. Jag tror och hoppas att många av mina läsare inte ens läser bloggen för att de är så särskilt förtjusta i min stil utan ser det mest som rolig läsning, eller kanske rentav inspiration att hitta sin egen stil.

Jag är för den delen inte ointresserad av dräkthistoria. Jag vet att jag har läsare som gillar dräkthistoria och jag tycker verkligen om att få era kommentarer och synpunkter. Men jag vill inte att det ska bli någon tuppfäktning om vem som kan mest eller bäst. 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Bravo (igen) bäste unge farbror! Som du säkert har förstått av mina spridda inlägg gillar jag din stil skarpt, och individuell smak är alltid kul. Eller som vi brukar säga i vårt illustra sällskap "Bättre dålig stil än ingen stil alls..."

Detta sagt med ett stort mått av humor och erkännande av färgstarka personligheter, vid sidan av grundläggande krav på god ton och städat bruk. Något som jag för övrigt tycker att din sida i högsta grad uttrycker.
Fortsätt så!

//P

Kristoffer Lindh sa...

Jag får så många sköna kommentarer. Det gör verkligen min dag att läsa det här. Jag håller verkligen med om uttalandet ovan. Eller om man vill vara lite förnumstig, vilket jag nog tycker man får vara, "Bättre egen stil än andras".