fredag 23 maj 2008

Indiana Jones, en onyanserad recension.

Som ni redan försått är Indiana Jones min stora idol och förebild i livet. Därför är det svårt att vara nyanserad i mitt omdömme. Jag tänkte att jag inte ska ge iväg en enda plot-spoiler här. Den är roligast at se om man inte har någon aning om vad den handlar om. I stället ska jag bara göra en must-check.

Orealistisk story - check (den minst realistiska i hela serien kan jag glatt konstatera)
Orimmliga stunts? - check
En stel men manligt charmig Indy - check
Löjlig skurk - check
Töntig plot - check (även här vill jag säga tt det är den töntigaste i serien, på ett väldigt bra sätt)
Ostiga skämt typ hela tiden - check
lianer - check

ja som ni ser har filmen allt ett Indyfan behöver. Det var lite för lite ormar och piskor, men annars var den klockren.

Betyg: fem knävelborrar av fem möjliga.

Inga kommentarer: