söndag 7 september 2008

Avsnitt 20 av bloggen.

Om den här bloggen var Twin Peaks skulle vi vara på avsnitt 20 nu ungefär. Serien dippar ganska ordentligt i mitten av andra säsongen men tar sig med råge mot slutet. Nu försöker jag inte förmedla att bloggen är på väg att sluta, bara att jag känner att det varit en dipp ett tag som jag hoppas råda bot på snart. Jag har gått tillbaka och läst igenom gamla blogginlägg för att försöka få ett samlat intryck av bloggen. Det är lätt att tappa fokus tycker jag och irra iväg från de ursprungliga tankarna man hade med bloggen. Jag tycker personligen att bloggen har tappat lite av sin trevlighet under sommaren och jag har skrivit fler inlägg som stuckit ifrån temat än jag önskat.

Jag tror att jag tappat lite inspiration samtidigt som den ökade mängden läsare ger mig en viss pliktkänsla att leverera många inlägg. Jag skrev så sabla många inlägg under vintern och våren och jag får för mig att ni kräver samma tempo från mig hela tiden. Och jag får för mig att varenda inlägg som inte innebär nya tips, länkar till onlinebutiker eller märkliga kravatter eller vad det nu kan vara är ett litet misslyckande från min sida.

Jag ska försöka samla tankarna lite inför höstens bloggande. Jag vill försöka släppa oket av pliktkänsla och skriva när jag har något jag vill skriva om. Jag tror att det blir fler "Hej, i dag var vi på promenad, sen vattnade jag blommorna" och kanske lite färre "Kolla in den här monokeln!" i framtiden, hoppas det är soft för alla, jag gillar att läsa andras bloggar om deras promenader och städdagar. Dock tänker jag bibehålla fokus på stil och kläder, utan fokus kommer jag inte kunna hantera att blogga. Och jag måste säga att jag själv är ganska nöjd med bloggens tema

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Jag är nöjd med blandningen...gillar både personligt småprat, stil, mat, konstifika grejer och skolpolitik.

Maria ♥ sa...

Nog för att jag gillar din stil, men en människa utan intellekt är tråkig. Stilig eller ej. Fortsätt blanda! Jag kommer läsa, även om jag inte kommenterar allt.