måndag 5 januari 2009

Nya yllebyxor!

Nu har byxorna från Sutlers anlänt. Ett fel på adresslappen gjorde att paketet hamnade på villovägar, men nu har de alltså kommit. Och de sitter som en smäck får jag lov att säga, underbart. Det lär bli fler byxor från Sutlers, men först ska jag nå min målvikt.

De här byxorna har lite mer finbyxekaraktär än byxorna från River Junction. De har lite mindre utmärkande fiskstjärt (fästet i bak för hängslena) och de saknar spänne i bak. Fickorna är väldigt annorlunda från de jag har sedan tidigare och öppningen ligger lodrätt på byxorna och inte vågrätt.

8 kommentarer:

Ung tant sa...

Du är het!

Anonym sa...

Snygga poser!

Knit-Marie sa...

Åh yllebyxor. Det låter så varmt och skönt.Men jag minns yllebyxorna som mormor stickade...dom var varma men stacks.
P.S. gillar mattan!

Anonym sa...

Herregud vad du bjuder ut dig karl!
Det skulle jag iofs oxå göra om jag var lika snygg som du.

Kristoffer Lindh sa...

Tanten: Du med!

Rutan: Tack, jag hoppas att jag kan bjuda på fler under våren!

Knit-Marie: De här byxorna är inte så varma, vinden blåser rätt igenom, och inte så farligt stickiga tycker jag, å andra sidan är jag ganska tollerant mot stickighet.

Vardagsmat: Ja, om du ändå var så snygg som jag...

Deliana sa...

Jättetjusiga byxor må jag säga! Och stilig väst. Jag håller precis på att sy en väst i liknande modell så det var passande att jag fick lite inspiration. Och sista bilden fick mig att fnissa lite, du är för härlig. :)

Anonym sa...

fiskstjärt, är det så det kallas och är det därför de finns. Nu har jag lärt mig något nytt igen :)

Anonym sa...

Vilka fina byxor. Du är så härlig