tisdag 26 maj 2009

Portör och muminmuggar

Bland många andra fantastiska presenter fick jag en portör, en plåtask att förvara insamlade växter i när man går runt i naturen. Jag har alltid velat ha en och nu fick jag en som visade sig ha tillhört min farmor. Är den inte makalöst vacker?
Jag fick också två muminmuggar. En med pappan som tar siesta och en med hemulen som polis som vattnar blommor. Hemulmuggen är nog min favorit. Hans andaktsfullhet och blyghet kommer fram så stark på muggen.

Jag fick förstås fler grejer, det kommer nog nya inlägg om dem senare. Men nu ska jag njuta av en tupplur så jag har inte tid.

10 kommentarer:

Heilhitlerpedofilen sa...

Vad fina.

fröken lila sa...

muminmuggar! jag hade tänkt börja samla pá dem sá att jag kan ge till mina barn när jag fár nágra om nágra ár... porslin är nágot helt underbart, tycker jag. om det är snyggt gjort dá, förstás.

Anneli sa...

Vilka fina muminmuggar!
Jag samlar på sådana, tror att jag har 8 stycken vid det här laget, som utgör en ej föraktlig kaffeservis :)
Just de där två har jag inte, men båda två var jättefina!

Nissepetter sa...

Portör?! Fasen vad häftigt. Jättefin! Det är så ballt med alla de där gamla sakerna som vi idag anser vara helt "onödiga". Häftigt att någon har tänkt att: "det borde finnas en plåtcylinder som man kan lägga växter i när man går i skogen."

Sofia sa...

Makalöst vacker indeed! Jag visste inte ens att portörer fanns, men sicken pryl, nu vill jag också ha en! Och den där muminmuggen med Hemulen skulle inte sitta fel heller. Hemulerna är nog mina favvisar av varelserna i Tove Janssons värld, speciellt botanisthemulen och zoologhemulen eftersom de är så härligt nördiga om än enerverande, fast på ett kul sätt. Men om de existerade i verkligheten (fina tanke!) hade jag hellre varit omgiven av mumintroll än hemuler, softa dagdrömmare liksom :)

Eva sa...

Hej Kristoffer,

Och grattis i efterhand! Är en av dina läsare och gillar - mycket!- att följa din blogg och dina tankar.
Gammtanten

Emma sa...

Så fin så fin!

Joel sa...

Hej Kristoffer,

Hittade ingen e-postadress så jag skriver här istället.

Har en grej jag skulle vilja prata med dig om, kan inte du mejla mig på joel.falck snabela gmail.com?

Tina sa...

Fina, men det är inte hemulen utan polismästaren som vattnar blommor... :)

Kristoffer Lindh sa...

Aj aj aj. Jag som trodde att det var hemulen som jobbade som polismästare. Jag ber givetvis om ursäkt för denna sammanblanding.