onsdag 6 maj 2009

Terminsavslutning på hatteljén.

Så var det terminsavslutning på Hatteljén. Jag var där även i måndags och påbörjade arbetet med en stråhatt till Anneli, men den kommer det bilder på senare. Så här såg i alla fall den graftigrå filthatten ut:
Jag meckade ihop kulle och brätte på cylinderhatten, nu ser den ut som den ska.
Jag tror nog att pappa var lite avis på den.Jag sydde färdigt den röda hatten. Bandet tillverkade jag av det kaserade cylinderhattsbrättet. Det är nog den snyggaste hatt jag gjort. Jag är galet nöjd.
Skumpa ska man ju ha när det är avslutning.
Och kakor. Kolapaj, brownies med chili och salt och sirapssnitt. Inte så att man blir nedstämd precis.

1 kommentar:

Tom Andersson sa...

Tusan vad stilig cylinderhatten är. Du ser ut som en snäll version av Bill "the butcher" från "Gangs of New York".