tisdag 28 april 2009

Näst sista hatttisdagen.

Jag var inte riktigt nöjd med brättet till min cylinderhatt vilket lett till att jag inte tagit tag i den. Så i dag tillverkade jag ett nytt brätte på min balsastock. Det går åt många nålar för att hålla allt på plats.Eftersom jag bara använde brättesbiten på kaplinen kunde jag använda resten har för att göra en liten damhatt. Jag har spanat in den här hattstocken ett tag, så den fick det bli. Jag var ambitiös när jag fotade stocken, men glömde att fota tillverkningen.



Pappa blev nästan färdig med sin stråhatt. Väldigt tjusig får jag säga.


Så här kan det se ut när vi fikar. Det blev någon slags kokostosca, smaskens.
Jag jobbade även på min egen stråhatt. Väl hemma sydde jag ihop brätte och kulle. Så här blev det: Nu ska jag sy i svettband och bock. Det ska bli göt med stråhatt.

1 kommentar:

Caisa sa...

Varför fotograferade du stocken så ambitiöst... på en parkeringsplats??
Det ser bara smått underligt ut med 4 lika underliga bilder på varandra.
Puss