söndag 26 april 2009

Snodd lista

1. Hur gammal är du om fem år? 33 år, snart 34.
2. Vem var den sista du träffade? Förutom Anneli så var det Martin och Kjell, vi speltestade en av mina prototyper
3. Hur lång är du? 186 cm
4. Vilken var den senaste film du såg? Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford. Rekomenderas, särskilt för de snygga kläderna.
5. Vem ringde du senast? Mamma
6. Ditt senaste sms och till vem? Till Linda, jag bangade att gå ut och ta en öl. Tråkiga jag.
7. Vad är helgens planer? Den här helgen är snart till ända, men nästa helg ska jag bland annat vara tidig till systemet för att få ta på Smörpundet porter och se Andrew Bird.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?Sms, jag har telefonskräck
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? I fredags.
11. Vilken ögonfärg har du? blaskblå
12. När vaknade du idag? 8:45, en kvart innan väckarklockan vaknade jag mitt i en mardröm.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, men jag har ägt två hittekatter, de lever än och frodas men bor och mitt exs ex.
14. Vilken är din favoritplats? Skogen eller savannen, kan inte bestämma.
15. Vilken plats föredrar du minst? Gustav Vasaskolan, den gav mig en hård start i skolan.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? På ett rektorskontor några kilometer från min gård i Sörmland.
17. Vad skrämde dig som barn? Hundar och spöken
18. Vem fick dig att skratta senast? Anneli visade bilderna på när jag drack porter.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej nej, jag har en del.
20. Har du stationär eller bärbar dator? bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? helnaken.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, men använder bara den ena.
23. Hur många landskap har du bott i? Två, trots att jag bara bott i en stad.
24. Har du någon gång spytt på någon? Ja, på ett lajv. Hon tvångsmatade mig med äckliga kakor och jag spydde på hennes festblåsa.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Beror på. Men skor är nog snyggast, i alla fall på mig.
26. Är du social? Oftast väldigt.
27. Vilken är din favoritglass? 88:an
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Tyvärr skulle jag nog betala av lånen för det mesta av pengarna, sen skulle jag ta med Anneli till Zambia och Botswana.
29. Tycker du om kinamat? Om den är bra, det finns mycket dålig kinamat.
30. Tycker du om kaffe? Ja, samma som ovan, jag är petig med kaffe.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe eller te. Periodvis mjölk. Vill jag lyxa blir det färskpressad äppeljuice.
32. Sover du på någon särskild sida? Jag vänder mig ofta.
33. Kan du spela poker? Jovars, men är inte bra på det. Lär mig spel väldigt snabbt dock.
34. Tycker du om att mysa? Ja, särskilt med katter.
35. Är du en beroendemänniska? Ganska. Blir lätt besatt av grejer.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, inte vad jag vet.
37. Vill du ha barn? JA!
38. Kan du några andra språk än svenska? Jag kan engelska, men den känns rostig.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när jag slagit upp pannan i en badolycka. Jag fattade inte allvaret och tyckte mest att det var spännande.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet, helt klart.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat, kläder och spel.
42. Äger du dyra smycken? Nej, jag har inte så mycket smycken. Men jag kanske skaffar dyra manchettknappar någon gång.
43. Har du någon gång testat narkotika? Ja, jag har rökt gräs en gång, det var ingen hit och jag ångrar mig. Men jag skäms inte.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Vaniljglass med rabarberkompott.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Hmmm... Carro och Anneli är väldigt roliga. Men Sara i umeå, hon borde verkligen bli komiker, hon skulle konkurera med Mia och Klara.
46. Välj ett ärr på din kropp? Ärret i pannan från badolyckan. 19 stygn blev det. På andra plats kommer sex stygn på nästippen efter jag gick in i en takkrona.
47. Vad har du för ringsignal? France Gall, mins inte låten.
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? En skärm som det står "Liten men tuff" på finns nog kvar på landet.
50. Vart togs din profilbild? I Årstaviken.
51. Kan du byta olja på bilen? Nej, jag kan ingenting om bilar.
52. Har du fått fortkörningsböter? Jag har aldrig ens provkört.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Någon bok om specialpedagogik, minns inte namnet men den var bra.
54. Läser du dagstidningen? På nätet
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Ja, absolut. Om musiken förtjänar dans så får den dans.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P1
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Idéer till ett brädspel.
59. När var du i kyrkan senast? I fredags var jag på begravning i en väldigt fin kyrka i Hässelby.
60. Vilka personer utmanar du: Emma brukar gilla listor, det kan även hända att Carro är pepp. Anneli får gärna, men måste inte.

1 kommentar:

Annarki sa...

skoj! den här listan lånar jag! :)