söndag 24 februari 2008

For all your edwardian needs

Eras of elegance säljer victorianskt och edwardianskt porslin, bordssilver med mera. Det ser väldigt snyggt ut på bild, frågan är hur det ser ut i verkligheten. Hur som helst skulle jag inte banga deras tesil och deras broderier.

Förresten kan jag lämna ett allmänt söktips för folk som går i gång på gammla prylar: När du googlar släng med sökordet "edwardian", till exempel edwardian shirts, eller "victorian" så får man många träffar på just den epok man är intresserad för. Det går givetvis att slänga in andra epoker också. Gör ditt sökande mycket enklare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Som jag längtat efter en sån här sida!
Tack och bock!

Kristoffer Lindh sa...

Kul att du gillar bloggen och tack för komplimangen. Jag ska göra vad jag kan för att fylla bloggen med all things burgois.

Anonym sa...

Ja, knypplade spetsar och frivoliteter får inte saknas i ett riktigt hem.