lördag 5 april 2008

Svajjig motivering

Det finns en del frågor som är väldigt svåra att svara på, alltså inte som i att de är jobbiga eller så, utan för att man inte så noga kan veta. Ibland är det okej, men ibland känns det lite skämmigt.

En del har undrat varför jag valt just den stil jag valt. Man tänker sig nog att jag har väldigt bra koll på det, det vore ganska rimligt att anta att jag vet varför jag gör som jag gör. Men jag har funderat ett antal gånger, och jag har faktiskt inget riktigt bra svar. "Jag tycker helt enkelt att det är snyggt" har fått duga som svar hittils. Men jag känner inte att det räcker ända fram, jag bloggar ju om min klädsmak for christ sake, jag borde väl kunna motivera min smak lite bättre än så. Men tills jag håller på att fundera får ni hålla till godo med en bild som skulle kunna förklara åtminstone en del av varför jag gillar den här klädstilen.

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

iofs behöver jag ingen motivering, men bilden hjälpte inte alls.
Skulle kunna vara gammal älskad släkting med på bilden, men...nej... för gammal bild och dessutom ser den ut att vara amerikansk (husets clapboard siding.)
Jaha, så har du fått mig att fundera på nåt jag inte hade ägnat en tanke förut. Tack för den...not!

Kristoffer Lindh sa...

Jag inser, nu när jag ser på bilden att den inte kan hjälpa alls mycket. Det är bara en mustig bild från sekelskiftet ungefär och när jag ser den blir jag alldeles peppad. Så snyggt jag tycker att det är. Jag ber om ursäkt för att jag krånglat till det för dig.