tisdag 10 mars 2009

Det är tisdag, det är hattdags.

Vi börjar med hattarna jag formade förra tisdagen. Först ut är den beigea kepsen som osar 50-60 tal. Jag vill ha en dekoration som känns tidstypisk så jag klippte till en väldigt stiliserad blomma i brun filt, jag gillar det. Eva tyckte dock att hatten var hemsk.
Den bruna hatten får jag för mig passar bra när man ska ner på ICA och handla kaffegrädde. Jag har inte kommit så långt med dekorationen, men jag ska nog ha ett svart möbelband på
Den gråblå hatten fick nästan en lite för tjusig form till det ganska grova materialet. Men jag gillar verkligen formen. Den ska dekoreras med hägerfjädrar och tuppfjädrar. När jag kom hem provades den av Anneli och jag bestämde att hon skulle få den, den passar perfekt på henne tycker jag, och hon har ingen bra festhatt...

Nya hattprojekt för veckan är en brun hatt på den här ganska anspråkslösa, men ändå rara hattstocken

Samt en vinröd hatt på en stock som är omåttlig populär hos de andra men som jag själv inte provat. Ska bli spännande att se hur det blir. Notera mängden knappnålar som behövdes för att få det snyggt.

Inga kommentarer: