torsdag 19 mars 2009

Hemtentastress

Jag har hemtenta den här veckan i en kurs som bara pågått i fyra veckor och som avslutas i morgon. Det är helt galet tempo. Ämnet för kursen är utvecklingspsykologi och barn och ungdomars uppfattning om omvärlden. Som ni kanske hör är det tillräckligt för att fylla en kurs på minst en termin, men vi ska läsa den på en månad. Helt koko egentligen. Sedan ska vi läsa en månad specialpedagogik och en månad skolpolitik. Det är egentligen en spännande kurs och läraren vi har är gudomligt bra, hon har skrivit en avhandling som visar på utveckligssamtalens negativa konsekvenser för barns utveckling. Men på fyra veckor säger man nästan bara hej och hej då så går man till nästa lärare, trist.

Jag sitter hur somhelst sista dagen på hemtentan och har alldeles för mycket kvar av den. Typiskt mig kan man tycka. Men jag låser mig lätt om saker går för fort fram. Jag hoppas att jag får ett ryck snart.

Inga kommentarer: