tisdag 17 mars 2009

Hattkurs med besök.

Emma kom förbi hattkursen i dag, hon ska ha en bröllopshatt och vi skulle bestämma hur den ska se ut i dag. Jag har inga bilder på hur den ser ut för tillfället, men på måndag kanske det kommer bilder. Emma testade några av Kerstins hattar. Visst är hon snygg i den rosa?Den bruna och lila hatten har plockats bort från sina stockar. Emma modellade i den lila hatten.

I fredags, när de norska journalisterna var på besök, började jag på en hatt för att visa hur det går till. Så här ser den ut:

Så här ser den ut på EmmaJag har även börjat på en ny hatt. Jag hittade en tvåfärgad cornett som jag var väldigt peppad på att jobba med.
Det blev en hatt som har en form som liknar den rosa jag jobbat med, men där kullen bara går ner på ena sidan. Jag är grymt nöjd. Modellen funkar jättebra för den här cornetten.

5 kommentarer:

Livet på den mörka sidan sa...

Jag älskar den rosa hatten!

Anonym sa...

Den tvåfärgade är ju underbar ju!!

Vore kul att kunna göra hattar, måste säga att jag är lite avundjsuk på dig. :)

Anonym sa...

du gör sjukt snygga hattar! men vad gör du av alla? säljer?

Kristoffer Lindh sa...

Lyxpiraya: Ja, den är grymt snygg, jag kanske ska göra en sådan någon gång.

Mallis: Tack. Hoppas den ser bra ut när den sitter på huvudet också.

Clara: Jag kommer börja sälja hattar om ett tag. Men för tillfället växer hatthögen där hemma.

Anonym sa...

Den lax-färgade hatten har en yellow sign på sig. Spännande!