fredag 13 mars 2009

Intervjuad av norska journalister.

I dag fick jag besök av en norsk frilandsjournalist och en fotograf som skulle intervjua mig om min stil. Nu var det inte så att de hade vägarna förbi, utan de hade åkt hela vägen till Stockholm för att träffa mig. Ni fattar att man känner sig hedrad till tusen.

De ska göra ett reportage till tidningen D2 som kommer som extratidning till Norges motsvarighet till Dagens industri där de bland annat intervjuar mig. Det var ingen liten snabbintervju heller. Först fotograferades jag och Anneli utomhus, sedan inomhus, sedan skulle de ha bilder på mina skor, sedan ställde de lite frågor, sedan åkte vi till Hatteljén och fikade, sedan visade jag hur man tillverkar hattar, sedan fotograferades jag i tunnelbanan och sedan hade ungefär sex timmar förflutit. De tyckte att det var lyxigt att få ta sådan tid på sig med en intervju. Jag tyckte att det känndes lyxigt att två journalister ger en total uppmärksamhet i sex timmar. Väldigt trevligt var det och de var jättetrevliga och verkade väldigt intresserade av allt jag berättade. Hoppas att de får det roligt under resten av sin stockholmsvistelse och hoppas att det inte är allt för jobbigt att redigera de 550 bilder som togs på mig under dagen.

5 kommentarer:

fröken lila sa...

jag är ju i oslo för tillfället, ska då genast bege mig ut imorgon för att köpa tidningen och läsa intervjun! spännande! du ska se, nästa år kommer folk från usa!!

fröken lila sa...

nu var jag lite trött så sent om natten - såklart är inte den tidningen ute imorgon. *slår sig på pannan* men säg till när den går att köpa!!

Anonym sa...

Så stolt är jag!

Anonym sa...

Det här är så roligt!
Hurra!

Livet på den mörka sidan sa...

Grattis! Vad skoj!