lördag 28 mars 2009

Vintagemässan...

... eller ska man kanske kalla den second hand-mässan? Hur som helst så var jag där i dag med pappa. Förväntningarna var inte direkt skyhöga vilket var bra eftersom vi då slapp bli besvikna på det ganska trista utbudet. Det var ungefär som att gå in i en stor myrorna-butik men med inträdesavgift och utan herravdelning. Det var i alla fall känslan vi hade innan vi tog oss längst in och upptäckte A. Marchesan. En butik som sålde jättefina herrkläder som verkligen kändes vintage. Där fanns damasker, homburgshattar och skor i drivor. Tyvärr har ju jag jättekonstig storlek på alla kroppsdelar, men pappa hittade en del. Tyvärr hade han inte vett att köpa homburgshatten jag tog bild på här nedanför. Men han köpte en annan hatt och ett par snygga skor. De har ingen fysisk butik än, men planerar att öppna en under året. Jag kommer att hänga där mycket har jag en känsla av.





1 kommentar:

Anneli sa...

Skönt att du inte var alltför imponerad av vintagemässan, då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag dissade den ^^