lördag 28 mars 2009

Lista snodd från Anneli som snott från Bondhustrun

Lovar du att vara ärlig? Ja

Du heter: Kristoffer Abraham Lindh

Smeknamn: Krille

Låt som när du är ledsen sörjer till: The Transfiguration med Sufjan Stevens. Inte för att den är så vansinnigt sorglig, denhar bara kommit att förknippas med sorg.

Beroende av: iPod. Jag blir helt knäckt när batteriet tar slut när jag är på stan.

Vad tror folk om dig? I skolan kanske de tror att jag är väldigt barsk och oödmjuk för att jag säger vad jag tycker. Mina vänner upplever mig nog som väldigt snäll, men lite krävande.

Stämmer det? Inte att jag skulle vara oödmjuk. Jag tycker nog att jag är väldigt ödmjuk.

Vad får du oftast komplimanger för? Min stil. Att jag har väl underbyggda åsikter. Att jag ställer upp.

Vad säger du för att imponera på någon? Att jag tillverkar hattar, att jag har 25 stygn i ansiktet, att jag äger mer än 120 spel.

Hur imponerar man på dig? Genom att visa sina svagheter, genom att ha bra argument för sin sak, genom att våga skita i vad andra ska tycka.

Brukar du skratta för dig själv? Ja, ofta.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Jag går och lägger mig. Ses till sängs."

Var bor du? I Årsta, söder om Söder.

Trivs du där? Yes box, här är det mysigt värre.

Äger du några converse? Nej, men jag har gjort det.

Sprit, cider, vin eller öl? Bra öl. Gärna från belgien eller USA.

Brukar du bli för full? Nej, jag brukar inte bli full alls.

Vad har du för mobiloperatör? Telia.

Är du allergisk mot något? Jag kanske är allergisk mot damm.

Har du haft sex idag? Nej, klockan är bara kvart i tio på morgonen.

Hur svarar du i mobilen? Ja, det är Kristoffer

Vem ringde du senast? Anneli

Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Du jobbar 13 till 11.

Antal timmar sömn inatt: 8

Sov du ensam? Nej, Anneli använde mig som snuttefilt, vilket jag inte sa nej till

Brukar du komma i tid? Det beror på. Jag kommer i tid om jag stämt träff med någon. Men kommer ofta för sent till skolan.

När mår du bra? När jag inte är stressad över min ekonomi, när jag spelar sällskapsspel, när jag är ute i naturen med Anneli.

När blev du fotad senast? Nisse fotade mig i går när i spelade.

Hur känner du dig nu? Morgonseg och myspysig, men tycker att det är synd att Anneli är på jobbet.

Vanligaste färg på dina kläder: Vitt och brunt tror jag.

Vad tycker du om fötter? De är korta och breda och jag har plattfot. Detta ställer till det när jag ska hitta skor, men annars tycker jag nog att de har sin charm.

Vad saknar du? Jag kan sakna min farfar och att bo på landet. Men mest saknar jag nog att ha barn.

Hade du en bra kväll igår? Ja, absolut. Jag var hos Nils och vi speltestade ett spel jag utvecklar. De gillade det så nu känner jag mig riktigt pepp.

Favoritdryck på morgonen: Te och juice

Rakar du benen? Faktiskt inte

När brukar du oftast gå och lägga dig? midnatt.

Är du blyg? Det skulle jag inte säga direkt. Men det är ju situationsbundet tror jag för alla. I vissa lägen är jag nog blyg. I telefon till exempel.

Sysslar du med någon idrott? Nej, men jag skulle gärna spela squash om jag hade någon att spela med.

Vill du hellre ha mail än brev? Nej. Brev är mysigare för att man får dem så sällan. Men mail är mer praktiskt.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja, det tror jag absolut. Men sen kanske kärleken slocknar bara vederbörande öppnar munnen eller så. Jag har blivit kär vid första ögonkastet många gånger, senast när jag träffade Anneli.

Har du spytt offentligt? Ja, men det var över 10 år sedan så det är preskriberat.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag? Tja, jag är ju kille, så jag skulle väl göra vad jag brukar. Skulle jag vara tjej skulle jag väl försöka ligga med en kille och så.

Är du nöjd med ditt liv? Jag är nöjd i stort, men inte med allt.

Är du bortskämd? Nej, det tycker jag väl inte

Vad gör du i morgon? Jag ska jobba från 13 och 22 timmar framåt.

Vad är det värsta du vet? Populistiska politiker, särskilt om de är skolministrar, höga höjder och exkludering.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Jag brukar inte slösa så farligt. Det är svårt att slå ut på en vecka så där. Men det är väl en slant.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Pingvinerna i Madagaskar. De finns inte på riktigt, men är ganska kända ändå. Jag gillar hur de behåller lugnet och peppen oavsett vad som händer.

Vad längtar du till? Vår, ekonomisk stabilitet, att vara färdigutbildad.

Vad använder du för shampoo? Något schampoo vi fick i julklapp.

Vad är det finaste du fått? Hmmm... Jag får massa fina grejer, jag gillar inte att rangordna så där. Jag blir väldigt glad när jag får teckningar och så av barnen i skolan eller från en brukare på min gamla gruppbostad.

En speciell dag du minns: Min första träff med Anneli. Det var väldigt pirrigt och mitt i allt ringde de och berordrade in mig från jobbet. Men när jag jobbat klart träffades vi igen och ho sov över. Jag var redan kär i henne

Hur gammal är du? 28

Tycker du om någon just nu? Jag tycker alltid om folk. Men just nu är nog Anneli och Hannas nya katt särskilt högt i mina tankar.

Du samlar på: Sällskapsspel. Men jag spelar dem också.

Gröna eller röda äpplen: Röda

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Pappa, i alla fall om jag är arg över något som har med skolan att göra

Gillar du golf? Nej, jag har inte provat, men gillar inte företeelsen.
Vilken tid gick du upp idag? Jag ligger fortfarande i sängen.

Har du sovit i din egna säng inatt? Ja.

Har du strumpor på dig nu? Nej.

Är det okej att gråta? Ja, man gråter alldeles för lite.

När grät du senast? Det var länge sedan tyvärr.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Nu är jag kanske skittråkig. Jag skulle betala av lånet på lägenheten. Sen skulle jag nog handla kläder till mig och Anneli för hälften av det som blir över och åka till Afrika med Anneli för resten.

Bär du glasögon eller linser? Nej, jag har perfekt syn

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Det är snarare viktigt att inte ha märkeskläder.

När går du upp ur sängen en helgmorgon? Mellan 9 och 11.

Har du någon piercing? Ett igennvuxet hål i örat.

Vill du gifta dig? Japp

Vill du ha barn? Ja, jättegärna.

Solar du ofta? Nej, nästan aldrig.

Är du bra på att laga mat? Jag är grym i köket

Är du flygrädd? Nej.

Hur vig är du? Inte alls

Är du musikalisk? Ja, spelar gitarr ganska bra och sjunger.

Vad dricker du helst när du är törstig? Läsk.

Vilken är din favoritglass? 88:an

Tror du på ett liv efter döden? Nej. jag bekymrar mig inte över andliga ting. Det får visa sig då tänker jag. Jag är rädd att man glömmer att leva lite grann om man fokuserar på vad som kommer sen.

Tycker du om sushi? Ja, om den är bra.

Vad äter du helst när du ser på film? Ingenting. Om inte filmen är dålig. Då kan man trösta sig med lite FOX-kola

Bor dina föräldrar tillsammans? Ja.

Har du tandläkarskräck? Den botades lite när jag gick hos tandläkaren i Zambia.

Är du morgon- eller kvällsmänniska? Morgonmänniska

Vilken ögonfärg har du? Blaskblå.

Har du någon gång gråtit dej till sömns? Ja, det har hänt.

Biter du på naglarna? Det händer

Röker du? Aldrig i livet.

Hur ofta tränar/motionerar du? För sällan.

Senaste låt du hörde: "Världens bästa dåliga låt" från Bob Hunds nya album.

Inga kommentarer: