tisdag 3 mars 2009

Flitig tisdag

I kväll var jag himlans flitig. Tre hattar hann jag med att forma, men i min iver glömde jag fotografera en av dem.

Först ut var denna hattstock. Jag har kikat på den emellanåt och går i gång på att Kerstin själv inte jobbat med den någon gång. Så jag tänkte att det får vara dags för hattstockens jungfruresa.Stocken består av fem delar som är ihopsatta. Tar man ut mittenbiten faller alla andra bitar isär. Det är så för att man annars inte skulle kunna lossa hatten från stocken.

Jag valde en brun filt till hatten. Det känns som att det kommer bli en vardagshatt, perfekt att ha på sig när man ska ner till ICA och handla mjölk.
Sedan kikade jag på andra hattstockar. Jag ville göra en liten hatt. Denna stock fastnade jag direkt för, men den var trasig på baksidan så vi får avvakta till nästa vecka så hinner Kerstins man laga den.
Jag kikade på den här också.


Men bestämde mig för den här. Färgvalet blev gråblått. Jag tog tycärr inga bilder på den.Slutligen formade jag till en beige keps. Jag gillade verkligen hur min vinröda keps blev så jag ville göra en till. Den här har mer brätte och är inte lika bullig, däremot är den läckert assymertrisk. Jag är bara lite orolig för att den kan visa sig vara lite för grund.


Inga kommentarer: