söndag 17 augusti 2008

Kvällens dessert: Citroner

I kväll åt vi citroner till efterrätt, utan socker eller sötningsmedel och vi sköljde ner dem med vinäger. Sött och gott som tusan var det. "Nu skojar du!" tänker nog vän av ordning. Men så är icke fallet, för innan citronerna förtärdes åt vi mirakelfrukt. Mirakelfrukten innehåller miraculin, ett ämne som får tungan att tro att surt och beskt är sött. Det låter som science fiction, men det funkar faktiskt. En surrealistiskt fantastisk upplevelse!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter helt fantastiskt! Jag googlade lite och läste. Vart hittar man denna frukt? Hur mkt måste man äta innan? Äter man samtidigt? Tell me more!

Anonym sa...

sjukt fascinerande!!

Anonym sa...

Ja det här är det mäktigaste jag hört talas om.

Kristoffer Lindh sa...

Man äter ungefär ett fram frystorkade. Köpte mina här: http://www.miracleberry.co.uk/index.ph
Men jag har också sett dem i tablettform, verkar väldigt praktiskt. Ett annat alternativ är annars att odla egna, det ska tydligen gå ganska bra, men jag vet inte var man får tag på plantor.

Min pappa är diabetiker, nästa gång han kommer hit ska han få en jättesöt och härlig dessert utan varken sötningsmedel eller socker! Jag är peppad!